Quantcast

procesare raster pe baza punctelor

geo-spatial.org mailing list
Poate cineva (va rog) sa ma ajute cu un raspuns la o problema pe care o am
de mai de mult...
Respectiv, vreau sa stiu daca este posibil sa rulez o rutina in ArcGIS sau
R in care:

1. daca am niste puncte (shapefile) pe un raster (sa zicem un DEM) sa stiu
care e valoarea minima a rasterului care ar curpinde toate punctele. (va
rog sa nu uitati ca niste puncte pot fi gasite intre 0 si 200 m, dar
acestea pot fi separate de altitudini de peste 500m, eu vreau sa stiu care
e acea altitudine minima care include toate punctele, indiferent ca sunt
arii care potential sunt mai mari decat valoarea maxima a punctelor)
(caz ipotetic: IF point range = 0-200; AND dem range 0-3000; => valoarea de
DEM care cuprinde toate punctele = 621; = valoare minima a rasterului care
cuprinde toate punctele: 621)

2. daca pot face acelasi lucru ca mai sus, excluzand anumite procentaje din
puncte utilizand bootstrapping sau subsampling

Se poate?
Daca ma poate ajuta cineva, ma poate contacta si pe privat.

Merci mult,
Iulian

Re: procesare raster pe baza punctelor

geo-spatial.org mailing list
Salut Iulian,

Încearcă Zonal Statistics - http://desktop.arcgis.com/en/arcmap/latest/tools/spatial-analyst-toolbox/zonal-statistics.htm

Deși nu mi-e clar ce ai explicat mai jos. Încearcă să explici altfel...

Succes,

Ciprian

On 2017-04-08 1:29 AM, Iulian Gherghel [hidden email] [geo-spatial] wrote:

> [...]
>
> Se poate?
> Daca ma poate ajuta cineva, ma poate contacta si pe privat.

------------------------------------
Posted by: Ciprian Samoila <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
    https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

Re: procesare raster pe baza punctelor

geo-spatial.org mailing list
Salut Ciprian,

Multumesc pentru sugestie, am incercat dar din pacate nu am obtinut ce as
vrea eu.

Avand in vedere ca suntem oameni care lucreaza cu harti si grafice, am
incercat sa explic intr-o forma grafica in atasamentul mailului asta. Sper
sa fie mai clar ce vreau sa fac acum.

[image: Inline image 1]

1. daca am niste puncte (shapefile) pe un raster (in cazul asta un raster
de cost) si vreau sa stiu care e valoarea minima a rasterului care ar
curpinde toate punctele ca sa obtin un raster ca cel de culoare lime sau
verde foarte deschis din figura din dreapta.

apoi,

2. vreau sa fac acelasi lucru dar excluzand anumite procentaje din puncte
utilizand bootstrapping sau subsampling

Am publicat metoda in
http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0091994
acum cativa ani, dar vreau sa automatizez tot procesul ca sa nu mai stau sa
caut valoarea aia manual.

Merci mult de ajutor!
Iulian

[geo-spatial] <[hidden email]>:

> [...]
> care cuprinde toate punctele: 621)

> din puncte utilizand bootstrapping sau subsampling

Posted by: Iulian Gherghel <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
    https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

Re: procesare raster pe baza punctelor

geo-spatial.org mailing list
vad ca imaginea nu s-a atasat...am pus-o pe google drive, sper sa se poata
vede acum

https://drive.google.com/file/d/0B9xjfgD46EFIS1MyS0ZNUjJscm8/view?usp=sharing

> [...]
> Iulian

Posted by: Iulian Gherghel <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:

Iulian,

Iti recomand sa folosesti functia "ConvexHull" din pachetul SciPy [1]. Astfel vei obtine nodurile poligonului care cuprinde toate punctele tale initiale. Construiesti poligonul din acele noduri ("InsertCursor") si rulezi "Zonal Statistics" pe acel poligon.

Daca ai acces la licenta ArcInfo poti folosi direct "Minimum Bounding Geometry" [2] pentru construirea poligonului.

-marius

[1] https://docs.scipy.org/doc/scipy/reference/generated/scipy.spatial.ConvexHull.html
[2] http://desktop.arcgis.com/en/arcmap/10.3/tools/data-management-toolbox/minimum-bounding-geometry.htm

________________________________
> [...]

> journal.pone.0091994 acum cativa ani, dar vreau sa automatizez tot
> procesul ca sa nu mai stau sa caut valoarea aia manual.

Buna Iulian,

Daca nu este foarte mare, eu as genera un raster (V cu valoarea 1 unde am puncte) din setul de puncte de aceasi rezolutie si dimensiune cu rasterul (RC) in cauza. Apoi in Matlab/Octave/R (difera usor sintaxa):

C = max(RC[V==1]);

Bogdan

> [...]
>

> Daca ai acces la licenta ArcInfo poti folosi direct "Minimum Bounding Geometry" [2] pentru construirea poligonului.

Salutare

Merci de sugestie Marius. Am incercat, dar asta doar imi spune care e
valoarea din cadrul minimum convex polygon indiferent daca rasterul din
spate are valorile potrivite pentru a conecta punctele intre ele rezultand
la (deseori) supraestimarea valorii (in cazul de fata de 9 ori). Daca vreau
sa rulez scriptul pentru situatii in care coridorul nu se suprapune cu MCP
atunci poate sa supraestimeze si mai mult :( In cumva o alta idee?

Acum fac sintaxa propusa de tine Bogdan. Din pacate cred va dura mult timp
sa analizez datele pt-ca scara geografica la care lucrez e foarte foarte
intinsa (am un alt proiect pt care vreau sa fac acelasi lucru si e la nivel
de Pacific si Indian la o rezolutie de 5km) :(

Vorbeam ieri cu Ciprian si ne gandeam ca poate daca in model builder am
face o itineratie gen:

1. Extract values to points
2. Reclasifici rasterul de la MIN raster la MAX point value si transformi
in polygon
3. Repeti acelasi lucru ca la 2, insa cresti incrimental valoarea pana
obtii un singur polygon in jurul punctelor
5. Cand obtii un singur polygon atunci itineratia se opreste.

Problema este ca s-ar putea sa dureze foarte foarte mult, dar merita
incercat. De multe ori, valorile au cate 5-6 decimale si avand in vedere ca
ma intereseaza valoarea cea mai mica s-ar putea sa trebuiasca sa rulez
milioane de itineratii. Ceea ce e total nepractic, mai bine fac manual. Dar
imi imaginez ca ce se poate face manual in ArcGIS, se poate si automatiza.
Are altcineva idei mai usoare dpdv computational/logistic, sau cum sa fac
itineratia asta cat mai clean?

Merci,
Iulian