mai general, ashaaa....

arininfo
Buna,

Dupa cum probabil v-ati dat seama, creturile blonde de pe cortexul meu
au pastrat intre ele niste idei fixe, cum ar fi:

- folosirea oricaror (adica tuturor celor disponibile la noi sau macar
mai accesibile) tehnici GIS in combaterea defrisarilor;

- folosirea lor in alte domenii, cum ar fi: probleme de mediu si
sociale, combaterea unor aspecte infractionale samd...

In primul domeniu am incercat sa mormai ceva, pe la Ministerul
Agriculturii (in special DGCSC) si, dupa o perioada in care s-ar fi
parut ca ne-am inteles perfect, dintr-o data au devenit reticenti
(asta odata cu schimbarea nu mai stiu caruia din ministri), ca,
vezi-Doamne, e mai bine sa nu fie prea multe lucruri publice samd...

Am pus problema pe la diverse workshopuri si alte aleaaa... cu diverse
autoritati - dar zau!  unii se uita la mine cu niste ochi TARE goi -
as putea spune linistita, cu niste priviri blonde... dar chiar blonde
rau :(

Pe de alta parte vad ca MCC face niste pasi timizi de tot, in domeniul
asta, presupun eu ca in scopul protejarii monumentelor si siturilor
istorice (nu ma pot abtine sa nu sugerez ca poate ar fi mai bine sa
schimbe institutia care implementeaza cestiunea, sic! >:)

Probabil nu spun ceva nou afirmand ca, si daca s-ar incerca folosirea
unor astfel de tehnici la nivel de institutii sau administratii
locale, exista un mare deficit de personal pregatit - sau care sa aiba
chef sa se pregateasca :(

Hai sa ajung si la final - deci niste intrebari de la mine:

- ar fi ncesare niste imbunatatiri in legislatie, pentru ca tehnicile
GIS sa fie folosite mai mult, mai bine, mai eficient, mai pe scara
larga si pe plan local, in diverse domenii ca sa zic asa fierbinti?

- care ar fi autoritatile ce ar trebui implicate atat la nivel
legislativ cat si in implementare?

Cu alte cuvinte: daca ati vrea sa se faca niste pasi inainte in
aplicabilitate, si ati organiza, sa zicem, un seminar, workshop,
conferinta, intalnire informala, whatever - care ar fi autoritatile pe
care le-ati aduna?
Si cam ce ati pune pe agenda?

In incheiere: in maximum 2 saptamani se va lansa oficial call for
proposals pentru mecanismul de finantare SEE; va fi o SINGURA sesiune,
cu data-limita de trimitere a proiectelor pe la inceputul lui iunie
(cel tarziu 15, mai probabil 10). Gasiti informatii aici:

http://www.fonduri-ue.ro/eeagrants/

Dat fiind ca parteneriatul cu vreo institutie din tarile donatoare va
poate aduce 4 puncte in plus, daca doriti va pot face legatura cu D-na
Anca Andreescu, de la Autoritatea Norvegiana de Cadastru (care am
inteles ca deja colaboreaza bine cu un co-listean ;)).

Oricum, cititi cu atentie Ghidurile de acolo - ma rog! nu ma pot
abtine sa nu marai ca, desi Ministerul de Finante are Punctul National
de Contact pt. program, nu gasesti linkul ala din site de la ei, nici
daca scotocesti pana turbezi - in fine....

Eligibilitate: Autoritati, institutii, Universitati, chestii
de-asteaaaaa.... fatza de varianta initiala, au picat SC-urile...

Astea sunt finantari MARI (la care, desigur, co-finantarea e mare; in
plus, se merge pe sistemul cu decontari - deci vor fi extrem de greu
de accesat) - pentru finantari mici s-a conceput un mecanism un pic
diferit, pt. ONG, care va fi administrat de un consortiu. Aia e alta
poveste.

Deci Succese Marete la proiecte (in caz ca veti face) - si nu uitati
ca astept raspuns la intrebari ;)

Week-end placut tuturor! :)

Codruta

Re: mai general, ashaaa....

arininfo
Seara buna! :)

Eu mai astept, inca, un raspuns la intrebarile alea, de acu' cateva zile...
:(

Am constatat (din niste discutii de zilele trecute) ca ar mai trebui facuti
chiar mai multi "pasi administrativi" in domeniul asta - in plus, o fuga de
cateva zile in Apuseni a reusit sa ma enerveze si sa-mi aminteasca de mai
multe manarii care fac sa se puna piedici in privinta unui cadastru
electronic sau orice altceva de genul asta :(

In caz ca ati "suspectat" ca am de gand sa ma bag (pe baza rasp. voastre),
pe finantarile aleaaa... SEE, de care va vorbeam, pot sa va dau o veste buna
si una rea: prima e ca NU, eu NU am sa ma bag pe finantarile alea (ma refer
la cele "mari").

In caz ca asta e vestea "buna", atunci cea "rea" este MOTIVUL pt. care nu ma
bag >:

Sau invers: poate motivul pt. care nu ma bag, e vestea buna, mai stii?
Ghiciti motivul! :-p

Astept totusi un raspuns la intrebari (sau mai multe, eventual ;)

Codruta

On 3/15/08, arin <[hidden email]> wrote:

[...]

> [...]
> aplicabilitate, si ati organiza, sa zicem, un seminar, workshop,
> conferinta, intalnire informala, whatever - care ar fi autoritatile pe

[...]

Re: mai general, ashaaa....

Covasnianu Adrian
E foarte stupida situatia. Degeaba exista atatea solutii GIS in
Romania (atat comerciale cat si  free). Este FOARTE BINE ca se
utilizeaza aceste solutii...insa nu exista o lege care sa
reglementeze acest lucru. Sa fie data lege clar : tehnica GIS se va
respecta cat si imaginile satelitare...

Sa va dau un exemplu mai clar...eu lucrez in Urbanism si Amenajarea
Teritoriului. In general realizez partea de proiectare (desen) la
plansele de Situatia Existenta si Propuneri. O plansa speciala este
cea de Incadrare in Teritoriu. Aceasta trebuie sa utilizeze ca suport
de date (harta topografica la scara 1:25.000- anii 84-85 si harta de
la OCPI cu parcelare terenului-scara 1 10.000)
Deci...harta topo cu "actualele" CAP-uri, rauri pe albii vechi (s-au
modificat cel putin Siretul, Suceava, Somuzul, Barladul, Moldova,
etc, etc. atat prin reamenajari hidrotehnice cat si datorita
variatiilor de curs).
Pe cand plansa (deoarece harta nu o pot numi) de la OCPI este "noua"
din 1979. Va dati seama de acuratetea ei. Insa asa e LEGEA...sau mai
bine zis cadrul continut (din 1999).
Anul trecut a avut loc conferinta de la R.U.R. la Iasi la Palatul
Culturii. S-a pus aceasta problema...insa nimic.

Este foarte grava situatia...Pacat ca nu face nimic NIMIC.
Exista Landsat, CLC, Ortofotoplan...dar conform legislatiei tot
trapezul e de la baza (la 5.000 si la 25.000).

Eu sunt dispus sa particip la aceasta viitoare conferinta. Daca se va
organiza.

O zi buna!

Cu respect,
geogr. Adrian Covasnianu

Re: Re: mai general, ashaaa....

Proiectul Romania Digitala
Un motiv pentru care cred eu ca nu se schimba nimic este acela ca doar ANCPI poate propune o schimbare a acelei legi si tot ANCPI are interes sa vanda la infinit acele trapeze la care detine drepturile de copyright. Lucrurile sunt foarte simple si clare, daca se pune intrebarea Quid Prodest? - Cui foloseste? Ca sa creeze alte trapeze cu continut actualizat, ANCPI ar trebui sa cheltuiasca bani sa o faca intern sau sa comisioneze munca la terti. De ce ar face asta? Doar daca ar fi supusi unei presiuni politice sau publice suficient de mari.

Bogdan Condurateanu

[...]

RQA Mail Server
Mail Scanned by RQA Antivirus Server

*******************************************************************************************************************************
NOTE: This message contains confidential information and represents the property
of RQA Impex Company SRL. The e-mail message is intended exclusively for
the addressee or addressees. In case you are not the addressee, please be
informed that disclosing, copying, distributing or acting based on this information is
forbidden and subject to civil and criminal liability.
If the e-mail was sent to you by mistake, please contact us immediately.
Thank you for your support in maintaining the confidentiality of our
correspondence.

Re: Re: mai general, ashaaa....

arininfo
Interesant...

Unul din motivele pentru care NU se face cadastru este - asezati-va
bine!!! - faptul ca unii pot sa ia spaga cu invarteala terenurilor si
improprietariri. Asta stiti cu totii - ceea ce nu stiti (probabil)
este CATA fantezie pot sa aiba unii ca sa faca manariile cat mai greu
de "detectat"... >:

Ma refer la 2 Marete Programe (de mediu, ca avand eu de-a face cu
domeniul asta, aici am putut sa observ): acela de "inchidere a minelor
si reducere a impactului social si blabla" si acela de "prevenire si
reducere a efectelor inundatiilor" - dar daca mai gasiti exemple, va
rog sa mi le dati ;).

Ce se-ntampla (hic!) cu astea 2 programe?

In primul (finantat de BM) se reabiliteaza halde - nu intru prea mult
in amanunte tehnice, in esenta, dupa ce se fac niste lucrari, in final
pe haldele alea se pune iarba, se planteaza copaci, chestii... alea
trebuie sa stea ne-deranjate minimum 2 ani, ca sa poata sa se prinda
solul acela fragil samd...

Ei! deshteptii de primari, baga islazurile comunale in proprietatea
privata a CL si fac puneri in posesie pe ele (pt. diverse lucruri). In
acelasi timp, ii trimit pe satenii cu animale, la pasunat pe iarba aia
fragila de pe halda (adica fac din halda - islaz)...  sau macar inchid
ochii cand se face asta (haldele "reabilitate" fiind in custodia
comunitatii).

Trecand peste faptul ca oricum iarba aia are un continut ridicat de
elemente toxice (cum ar fi Cadmiu samd - luate din mineralele alea din
halda, ca ele nu sunt complet "sterile") - bineinteles ca solul ala
fragil "cedeaza", iarba se duce si halda ramane in final la fel de
cheala ca la inceput.

Nu se spune "pe fatza" dar aceia de la Unitatea de Implementare stiu
si spun "in particoler" ca Maretul Program a fost un esec!

In faza cu inundatiile (diverse programe, cu diversi finantatori - pe
mine, insa, ma intereseaza in special AFM), s-au umplut raurile de
gabioane, cica sa nu se mai "rupa" din maluri (nu stiu cati sunteti pe
lista "mediu" si ati vazut mesajele suparate de ieri, ale lui Radu
Mititean). Asta e un pretext si o poveste!

In realitate, albiile raurilor sunt mult ingustate, uneori "corectate"
bine de tot si... tineti-va bine SI aici : in spatele gabioanelor si
betoanelor alora se baga pamant (eu am vazut chiar pamant fertil, de
calitate bunicica), fie ca sa mareasca suprafata de teren "arabil" (si
sa poata da teren de vile in alte locuri, unde inainte era teren
"arabil") fie pur-si-simplu sa improprietareasca vreun fraier...

Astfel incat "trapezele" alea nu stiu exact ce "valoare" vor avea in
viitor - FIX in clipa asta mi-a venit ideea (vreo 4 co-listeni stiu ca
sunt o persoana super-uracioasa) ca s-ar putea cumpara niste foi de
harta de la ei - si dupa aia sa li se faca niste reclamatii la
Protectia Consumatorului - pe motiv de marfa de proasta calitate >:))

Daca s-ar face o - nu zic "conferinta", ca suna pretentios - intalnire
unde sa se adune cativa parlamentari (eu cred ca as putea sa aduc
unul) si niste personaje de prin mai multe institutii care sa aiba
legatura cu problema, s-ar gasi SI cineva care sa faca propuneri
legislative. E de ajuns sa propuna un singur parlamentar (si poate
chiar s-o gasi cineva care sa vrea, ca sa se lauda ca a avut
"initiative").
Se pare ca exista cineva dintr-o institutie dispus sa sprijine o
asemenea intalnire. Pe mine m-ar interesa cam cum ar trebui sa arate o
"agenda" si cam cine ar trebui invitat.

Din pacate, vine imediat "Summitul NATO" - iar termenul de depunere a
proiectelor pe Mecanismul SEE va fi inainte de 15 iunie :(

Mie mi-ar placea ca o parte din banii aceia SEE sa mearga SI in acest
domeniu (intra la capitolul "buna guvernare" si "administratie") -
macar pe partea pe care Guvernul nu acorda astfel de finantari... :)

N-ati ghicit care e motivul pt. care n-am sa aplic la finantarile
"mari" ale SEE... :-p :)))

Codruta

2008/3/21 Proiectul Romania Digitala <[hidden email]>:

> Un motiv pentru care cred eu ca nu se schimba nimic este acela ca doar ANCPI poate propune o schimbare a acelei legi si tot ANCPI are interes sa vanda la infinit acele trapeze la care detine drepturile de copyright. Lucrurile sunt foarte simple si clare, daca se pune intrebarea Quid Prodest? - Cui foloseste? Ca sa creeze alte trapeze cu continut actualizat, ANCPI ar trebui sa cheltuiasca bani sa o faca intern sau sa comisioneze munca la terti. De ce ar face asta? Doar daca ar fi supusi unei presiuni politice sau publice suficient de mari.

> [...]

Re: Re: mai general, ashaaa....

Mihai C.
N-ar fi o idee rea sa organizeze licitatii si sa faca un cadastru pe toata tara, insa pana acum noi, firmele particulare, ne multumim doar cu diverse primarii pentru a le face cadastru comunelor sau oraselor pe care le au in administrare. Vorba cuiva de mai devreme, poate doar o presiune politica asupra ANCPI sa inceapa sa "miste" ceva in tara asta. Dar sa traim cu speranta de mai bine.

2008/3/21 Proiectul Romania Digitala <romaniadigitala@ rqa.ro>:

> Un motiv pentru care cred eu ca nu se schimba nimic este acela ca doar ANCPI poate propune o schimbare a acelei legi si tot ANCPI are interes sa vanda la infinit acele trapeze la care detine drepturile de copyright. Lucrurile sunt foarte simple si clare, daca se pune intrebarea Quid Prodest? - Cui foloseste? Ca sa creeze alte trapeze cu continut actualizat, ANCPI ar trebui sa cheltuiasca bani sa o faca intern sau sa comisioneze munca la terti. De ce ar face asta? Doar daca ar fi supusi unei presiuni politice sau publice suficient de mari.

> [...]

<!--

#ygrp-mkp{
border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:14px 0px;padding:0px 14px;}
#ygrp-mkp hr{
border:1px solid #d8d8d8;}
#ygrp-mkp #hd{
color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:bold;line-height:122%;margin:10px 0px;}
#ygrp-mkp #ads{
margin-bottom:10px;}
#ygrp-mkp .ad{
padding:0 0;}
#ygrp-mkp .ad a{
color:#0000ff;text-decoration:none;}
-->

<!--

#ygrp-sponsor #ygrp-lc{
font-family:Arial;}
#ygrp-sponsor #ygrp-lc #hd{
margin:10px 0px;font-weight:bold;font-size:78%;line-height:122%;}
#ygrp-sponsor #ygrp-lc .ad{
margin-bottom:10px;padding:0 0;}
-->

<!--

        #ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:arial, helvetica, clean, sans-serif;}
#ygrp-mlmsg select, input, textarea {font:99% arial, helvetica, clean, sans-serif;}
#ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}
#ygrp-text{
font-family:Georgia;
}
#ygrp-text p{
margin:0 0 1em 0;}
#ygrp-tpmsgs{
font-family:Arial;
clear:both;}
#ygrp-vitnav{
padding-top:10px;font-family:Verdana;font-size:77%;margin:0;}
#ygrp-vitnav a{
padding:0 1px;}
#ygrp-actbar{
clear:both;margin:25px 0;white-space:nowrap;color:#666;text-align:right;}
#ygrp-actbar .left{
float:left;white-space:nowrap;}
.bld{font-weight:bold;}
#ygrp-grft{
font-family:Verdana;font-size:77%;padding:15px 0;}
#ygrp-ft{
font-family:verdana;font-size:77%;border-top:1px solid #666;
padding:5px 0;
}
#ygrp-mlmsg #logo{
padding-bottom:10px;}

#ygrp-reco {
margin-bottom:20px;padding:0px;}
#ygrp-reco #reco-head {
font-weight:bold;color:#ff7900;}

#reco-grpname{
font-weight:bold;margin-top:10px;}
#reco-category{
font-size:77%;}
#reco-desc{
font-size:77%;}

#ygrp-vital{
background-color:#e0ecee;margin-bottom:20px;padding:2px 0 8px 8px;}
#ygrp-vital #vithd{
font-size:77%;font-family:Verdana;font-weight:bold;color:#333;text-transform:uppercase;}
#ygrp-vital ul{
padding:0;margin:2px 0;}
#ygrp-vital ul li{
list-style-type:none;clear:both;border:1px solid #e0ecee;
}
#ygrp-vital ul li .ct{
font-weight:bold;color:#ff7900;float:right;width:2em;text-align:right;padding-right:.5em;}
#ygrp-vital ul li .cat{
font-weight:bold;}
#ygrp-vital a{
text-decoration:none;}

#ygrp-vital a:hover{
text-decoration:underline;}

#ygrp-sponsor #hd{
color:#999;font-size:77%;}
#ygrp-sponsor #ov{
padding:6px 13px;background-color:#e0ecee;margin-bottom:20px;}
#ygrp-sponsor #ov ul{
padding:0 0 0 8px;margin:0;}
#ygrp-sponsor #ov li{
list-style-type:square;padding:6px 0;font-size:77%;}
#ygrp-sponsor #ov li a{
text-decoration:none;font-size:130%;}
#ygrp-sponsor #nc{
background-color:#eee;margin-bottom:20px;padding:0 8px;}
#ygrp-sponsor .ad{
padding:8px 0;}
#ygrp-sponsor .ad #hd1{
font-family:Arial;font-weight:bold;color:#628c2a;font-size:100%;line-height:122%;}
#ygrp-sponsor .ad a{
text-decoration:none;}
#ygrp-sponsor .ad a:hover{
text-decoration:underline;}