gis-climatologie

Alexandru Dumitrescu
Salut,
Incepand de azi (12.03.2007)  gasiti
un nou tutorial, pe geo-spatial.org
(http://earth.unibuc.ro/tutoriale/harta-temperatura-medie-lunara)
 care prezinta o metoda de spatializare a datelor de temperatura
 folosind aplicatia open source SAGA GIS.

Alexandru

Re: gis-climatologie

Florin Iosub

Il astept si pe cel pentru datele de precipitatii.

--- In [hidden email], "Alexandru Dumitrescu"
<alexandru.dumitrescu@...> wrote:

> [...]
>  care prezinta o metoda de spatializare a datelor de temperatura
>  folosind aplicatia open source SAGA GIS.

Info

Cristi Domsa
Salut,

vreau sa va fac cunoscut un website care contine o multime de date interesante din domeniul climatologic, care pot fi descarcate gratis. este vorba de Worldclim (http://www.worldclim.org/).

De asemenea vreau sa va intreb cum se pot taia rasterele de acolo (ESRI grids) pentru a obtine zone mai restrinse (dar in acelasi format!), folosind ArcGIS 9 sau alte aplicatii gratuite? Pentru ca este foarte dificil sa lucrezi cu rastere de sute de MB. As vrea sa decupez doar portiunea Romaniei sau Europei, iar rasterele de rezolutie buna nu sunt impartite pe bucati.

Mersi,

Cristi

Re: Info

Proiectul Romania Digitala
Stimate Domnule Domsa,
Nu cred ca ArcGis 9 este gratuit :) ... Puteti sa decupati rastere dupa conturul unor poligoane si in Globalmapper v9.xx, dar acesta costa 299 USD +TVA.
Cele bune,
Bogdan Condurateanu
[...]

RQA Mail Server
Mail Scanned by RQA Antivirus Server

*******************************************************************************************************************************
NOTE: This message contains confidential information and represents the property
of RQA Impex Company SRL. The e-mail message is intended exclusively for
the addressee or addressees. In case you are not the addressee, please be
informed that disclosing, copying, distributing or acting based on this information is
forbidden and subject to civil and criminal liability.
If the e-mail was sent to you by mistake, please contact us immediately.
Thank you for your support in maintaining the confidentiality of our
correspondence.

Re: Info

Cristi Domsa
Salut,
mersi pentru raspuns. Stiu ca nu e gratuit, formularea a fost nefericita ...  Ma refeream la cum se pot "taia" rasterele cu ArcGIS (ca pe asta il am cu licenta) sau daca nu, cu ceva programe care pot fi luate gratuit .

Cristi

Proiectul Romania Digitala <[hidden email]> wrote:                             Stimate Domnule Domsa,
[...]

Balint Cristian

> [...]
> dificil sa lucrezi cu rastere de sute de MB. As vrea sa decupez doar
> portiunea Romaniei sau Europei, iar rasterele de rezolutie buna nu sunt

gdalwarp, optiunea '-te'.

Vezi:
http://earth.unibuc.ro/tutoriale/manipulare-date-spatiale-gdal-raster (in
firefox daca se poate)
ultimul exemplu, "eliminarea chenarului cu gradatii, folosind optiunea -te
pentru a specifica
fereastra de decupaj in grade"

Re: Info

Marius Jigmond
Cristi,

Daca ai extensia Spatial Analyst, poti folosi unealta Extract by Mask
care taie un raster dupa un layer vector. O alta optiune, ar fi sa
setezi preferintele generale care afecteaza analiza. De exemplu poti
seta extinderea maxima la nivelul tarii, iar operatiile care le faci
pe raster se vor limita la extinderea tarii. Sper sa te-ajute.

_mj

--- In [hidden email], Cristi Domsa <cristidomsa@...> wrote:

> [...]
decupez doar portiunea Romaniei sau Europei, iar rasterele de
rezolutie buna nu sunt impartite pe bucati.

Re: Info

Vasile Crăciunescu
Administrator
Cristi,

Am gasit ceva timp si am scris un mic tutorial despre cum pot fi decupate
datele grid folosind o masca vectoriala. Pentru ilustrare am folosit chiar
date descarcate de la worldclim.org si 3 aplicatii:
- una proprietara low cost (Global Mapper 9.x)
- una proprietara high cost (ArcGIS 9.x)
- una open source (SAGA GIS 2.x)

http://earth.unibuc.ro/tutoriale/decuparea-unui-set-de-date-grid-folosind-o-masca-vectoriala

Numai bine,
Vasile

> [...]
> dificil sa lucrezi cu rastere de sute de MB. As vrea sa decupez doar
> portiunea Romaniei sau Europei, iar rasterele de rezolutie buna nu sunt

Re: Info

Cristi Domsa
Salutare,

multumesc tuturor pentru ajutor.

In legatura cu folosirea ArcGIS9: eu nu am Spatial Analyst, dar se poate totusi partial si fara el. La versiunea ArcEditor (pe care o am eu) incarca datele fara probleme si exista o unealta (ArcToolBox > Data Management Tools > Raster > Clip) care taie in functie de un x min si max si un y min si max predefinit (rezulta deci un dreptunghi).

In cazul in care iti doresti sa faci analize statistice pe o suprafata alta decit regulata - nu stiu daca se poate. Nu am vazut ceva similar cu ce a descris Vasile in folosirea ArGIS+Spatial Analyst - nu am gasit nimic de genul "clip using polygon". Deci trebuie incercate variantele voastre.

In legatura cu datele de pe Worldclim: voi ce ziceti, ce stiti despre ele? Sunt in regula pentru Romania? Pot fi folosite cu incredere?

Cristi

Vasile Craciunescu <[hidden email]> wrote:                             Cristi,

> [...]

 > dificil sa lucrezi cu rastere de sute de MB. As vrea sa decupez doar
 > portiunea Romaniei sau Europei, iar rasterele de rezolutie buna nu sunt

Re: Info

Covasnianu Adrian
Buna Cristi,

Iti recomand cu placere tool-ul free de la spatial ecology. Se
numeste Hawths Analysis Tools si poate fi downloadat de pe site-ul
http://www.spatialecology.com/htools/download.php

Te ajuta si in problema cu decuparea unui raster utilizand un
poligon. Si nu numai....

O zi buna!

Cu respect,

geogr. Adrian Covasnianu

Re: Re: Info

Cristi Domsa
Mersi,

foarte interesanta aceasta unealta! Nu stiam de ea...

Cristi

Covasnianu Adrian <[hidden email]> wrote:                             Buna Cristi,