fisiere grid netCDF

transylvaniasan
Salutare,

Poate cineva sa imi recomande un soft pt vizualizare a fisierelor grid
netCDF? sau un program pentru conversia la alte formate: de exemplu
ASCII grid?

Multumesc,
Adorian

Re: fisiere grid netCDF

Viorel Chendes
Din cate stiu eu, Arv View 9.2 sau Arc Info importa astfel de fisiere.
Si eu lucram acum o saptamana la asa ceva, insa am amanat pt viitor in
diverse motive. Cauta in help cu "Multidimension toolbox„

Viorel

> Poate cineva sa imi recomande un soft pt vizualizare a fisierelor grid
> netCDF? sau un program pentru conversia la alte formate: de exemplu
> [...]

Re: fisiere grid netCDF

Sorin Cheval
Incearca IDV:
<http://www.unidata.ucar.edu/software/idv/>

--- In [hidden email], "transylvaniasan" <aardelean@...>
wrote:

> [...]
grid
> netCDF? sau un program pentru conversia la alte formate: de exemplu

Re: fisiere grid netCDF

transylvaniasan
Multumesc pentru raspunsuri,

Am incarcat IDV dar se pare ca aplicatia nu recunoaste fisierul grid
pe care l-am generat cu GMT desi dupa cum am citit in documentatie GMT
genereaza fisiere binary grid netCDF.

Arc View si Arc Info nu sunt o optiune pt mine pentru ca nu am licenta
pentru aceste programe.

Am gasit intre timp o alta aplicatie cu care am reusit sa deschid un
fisier grd generat cu GMT: GeoMapApp www.geomapapp.org. Intentia era
sa vad ca acel grid face sens. conversie xyz2grd si triangulatie.

Ma intereseaza mai departe o aplicatie care sa ruleze pe linux in
command line si sa converteasca fisiere grd GMT la un format ASCII de
orice fel (grd, xyz).

Sunt curios sa aflu daca pe aceasta lista sunt utilizatori ai GMT?

Numai bine,
Adorian

--- In [hidden email], "Sorin Cheval" <sorincheval@...>
wrote:

> Incearca IDV:
> <http://www.unidata.ucar.edu/software/idv/>
>

> --- In [hidden email], "transylvaniasan" <aardelean@>

> grid

Re: Re: fisiere grid netCDF

Balint Cristian
On Monday 26 May 2008 10:47:27 am transylvaniasan wrote:
> Multumesc pentru raspunsuri,

> Ma intereseaza mai departe o aplicatie care sa ruleze pe linux in
> command line si sa converteasca fisiere grd GMT la un format ASCII de
> orice fel (grd, xyz).

Adorian,

 Uita-te pe tabelele sa vezi daca te incadrezi cu ceea ce doresti sa faci:

http://www.gdal.org/formats_list.html (raster)
http://www.gdal.org/ogr/ogr_formats.html (vector)

http://www.gdal.org/frmt_various.html#GMT probabil asta e formatul cautat de
tine, si il doresti la http://www.gdal.org/frmt_various.html#AAIGrid ?

Daca e asa:

gdal_translate input.nc -of AAIGrid output.agrd

  Poti exporta practic din<->in orice din acele tabele, optiunea -of e
OutputFormat iar la intrare gdal ar trebui automat sa vada ce ai.

  Suita gdal poti instala si pe win32 (vezi un post de-al meu mai timpuriu)
sau vine cu distributii linux generice: gentoo, fedora.

  Poti reveni cu nelamuriri, te ajut cu placere daca nici cum nu iti iese
prin felul descris de mine.

Cristian.

Re: fisiere grid netCDF

transylvaniasan
Excelent, de cateva zile parca s-au deschis orizonturile :-) . Desi
stiam de gdal nu mi-a venit sa caut acolo GMT. Multumesc!

Intre timp am dibuit comanda pt a genera postscripturi (grdimage) si
aditionale la acest subiect grd2xyz & psxyz in GMT. Dar gdal ramane ca
prima optiune.

Adorian

--- In [hidden email], Balint Cristian
<cristian.balint@...> wrote:

> [...]

> sau vine cu distributii linux generice: gentoo, fedora.
>
>   Poti reveni cu nelamuriri, te ajut cu placere daca nici cum nu iti

Re: Re: fisiere grid netCDF

Balint Cristian
On Monday 26 May 2008 03:18:07 pm transylvaniasan wrote:
> Excelent, de cateva zile parca s-au deschis orizonturile :-) . Desi
> stiam de gdal nu mi-a venit sa caut acolo GMT. Multumesc!

Adorian,

Uitandu-ma mai bine revin cu mica precizare:
citind http://www.gdal.org/frmt_various.html#GMT:

"GDAL has limited support for reading and writing netCDF
grid files. NetCDF files that are not recognised as grids
(they lack variables called dimension, and z) will be silently
ignored by this driver."

Am inteles ca netCDF poate fi o chestie multidimensionala, de asta
exportul la ceva liniar ridica o problema. Sper si asa sa iti fie utila
treaba, deoarece poti exporta la foarte multe formate.

> Intre timp am dibuit comanda pt a genera postscripturi (grdimage) si
> aditionale la acest subiect grd2xyz & psxyz in GMT. Dar gdal ramane ca
> prima optiune.

  Hmm, un tool interesant. Ma tenteaza foarte tare s-l fac disponibil
in fedora by default, pare cel mai viabil pentru support netcdf full.
  http://www.soest.hawaii.edu/GMT/ < pare ca e GPL, si din cate
vad foloseste la maxim capabilitatile netcdf ceea ce gdal nu face.

  Mai ramane o varianta sa analizezi datele cu insasi tool-ul
dezvoltat de ce de la netcdf, dar asta poate implica o parsare
complexa a ASCII-ului rezultat, in consecinta skilluri din linie
de comanda sa splituiesti si sa analizezi fisiere ASCII.

http://endo.sandia.gov/SEACAS/Documentation/ncdump.html

 ncdump cred ca e o refernita de a te uita cum anume exact
e construit fisierul si ce parametri contine exact, asta poate
iti e de mult folos sa stii ccu ce ai de aface in acel fisier,
dar probabil GMT iti face treaba asta inteligent.

Cristian.