cum se pot accesa datele vectoriale?

Guenter-2
Salutare

Am gasit zilele trecute site-ul
http://earth.unibuc.ro/download/romania-seturi-vectoriale
Din cate am inteles, date din aceasta se pot folosi pentru a fi facute
disponibile pe internet.
Eu as fi vrut sa import in openstreetmap
<http://www.openstreetmap.org/index.html>   granitele tarii si limitele
de judet. Din cate stiu exista doua posibilitati:
1. Calea mai simpla ar fi importul de fisiere GPX. Datele nu par a fi
disponibile in format GPX, insa cu GPSBABEL n-ar trebui sa fie o
problema transformarea unui fisier KML intr-un fisier GPX. Insa nu stiu
sa obtin un fisier KML.
2. Calea mai anevoioasa ar fi descarcarea prin WMS, pe bucatele, a
imaginii cu limitele de judet, si redesenarea acestuia. Pentru acest
scop ar trebui folosit editorul JOSM <http://josm.openstreetmap.de/>  -
necesita JAVA - cu pluginul WMSPLUGIN.  Initial nu am stiut cum sa-l fac
sa afiseze ceva. Pentru a vedea daca functioneaza am incercat sa vad
daca macar din Google Earth pot vedea ceva. Astfel am gasit ca folosind:
http://earth.unibuc.ro:8080/geoserver/wms?SERVICE=WMS&VERSION=1.1.1&REQU\
EST=GetMap&SRS=EPSG:4326&WIDTH=512&HEIGHT=512&LAYERS=cite:judete_ro&STYL\
ES=polygon&TRANSPARENT=TRUE&FORMAT=image/gif
atat din Google Earth cat si din JOSM se poate vedea Romania colorata cu
rosu, insa nu se vad deloc granitele dintre judete, cu toate ca pe
earth.unibuc.ro la preview se vad foarte clar. Exista vreo setare care
sa le faca vizibile?

Si mai am o nelamurire. Am constatat ca granitele Romaniei din datele de
pe acest site se suprapun destul de aplroximativ - cateva sute de metri
- peste cele date de WMS-uri cu VMAP0, cum ar fi sigma.openplans.org
<http://sigma.openplans.org:8080/geoserver/wms?SERVICE=WMS&VERSION=1.1.1\
&REQUEST=GetMap&SRS=EPSG:4326&WIDTH=512&HEIGHT=512&LAYERS=topp:countries\
&STYLES=world_countries&TRANSPARENT=TRUE&FORMAT=image/gif>  . Sunt atat
de imprecise datele din VMAP0?

Günter

Yahoo! Groups Links

    mailto:[hidden email]
    mailto:[hidden email]

    http://docs.yahoo.com/info/terms/

Re: cum se pot accesa datele vectoriale?

Marius Jigmond
Günter,

O solutie simpla ar fi sa folosesti programul Shp2GPX de aici
http://www.zonums.com/shp2gpx.html. Sa ai grija sa iei datele in
format WGS deoarece programul nu suporta decit Lat/Lon si UTM. Un alt
program este in curs de dezvoltare pe site-ul Sourceforge, insa nu
este inca disponibil.

In legatura cu acuratetea Vasile ar putea sa-ti spuna mai multe. VMAP
are trei versiuni: 0 (rezolutie joasa), 1 (rezolutie medie), si 2
(rezolutie inalta). Versiunile 1 si 2 au o acuratete orizontala de
125-500 m. Ma indoiesc ca versiunea 0 ar avea o acuratete mai buna.

Numai bine,
Marius

--- In [hidden email], "guenterneust" <guenterneust@...>
wrote:

> [...]

> de imprecise datele din VMAP0?
>
> Günter

Re: cum se pot accesa datele vectoriale?

Multumesc. N-am stiut ca exista o solutie asa simpla. Voi incerca
diseara daca merge.

Günter

--- In [hidden email], "mariusjigmond" <mjigmond@...> wrote:

> [...]

    mailto:[hidden email]

    http://docs.yahoo.com/info/terms/

Re: cum se pot accesa datele vectoriale?

Vasile Crăciunescu
Administrator
Salutare Günter,

> 2. Calea mai anevoioasa ar fi descarcarea prin WMS, pe bucatele, a
> imaginii cu limitele de judet, si redesenarea acestuia. Pentru acest
> scop ar trebui folosit editorul JOSM
In nici un caz nu mai este nevoie sa re-digitizezi limitele. Formatul
shapefile poate fi cu usurinta transformat in format GPX folosind atit
aplicatii proprietare (ex: GlobalMapper) sau open source (gpx2shp, GDAL/OGR si mai
toate aplicatiile care utilizeaza GDAL/OGR).
Problema cu formatul GPX este alta: nu a fost gindit pentru stocarea
informatiei geospatiale complexe. Din acesta cauza, daca am o baza de
date cu geometrii tip strada si atribute gen clasificare, sens de
parcurgere, nume intr-un format GIS consacrat (ex: Shapefile,
Geodatabase, GML), la trecerea in format GPX vom pierde aceste
atribute si va trebui sa le introducem inca o data folosind editorul
online sau JOSM...

> [...]
> rosu, insa nu se vad deloc granitele dintre judete, cu toate ca pe
> earth.unibuc.ro la preview se vad foarte clar. Exista vreo setare care
Am schimbat stilul (culorile) pentru wms. Limitele ar trebui sa fie
randate cu o culoare diferita. Pina acum am folosit doua nuante de
rosu si se pare ca Google si JOSM nu faceau corect diferenta intre
ele.

Numai bine,
Vasile

[...]

Multumesc pentru ajutor. Intre timp am transformat fisierele shapefile
in GPX, si am inceput importul acestora in OSM. Merge un pic mai incet
decat m-am asteptat, deoarece am impresia ca JOSM transite datele
punct cu punct la server, dar de functionat functioneaza si voi
termina intr-un timp rezonabil.
Pentru conversia in format GPX pe siteul
http://www.zonums.com/shp2gpx.html nu am gasit convertorul care ar fi
trebuit sa fie acolo (butonul download ofera spre descarcare programul
kml2text), dar cautand cu GOOGLE dupa shp2gpx am gasit un program care
a mers, nu mai stiu exact unde.

Numai bine
Günter