coordonate pesteri Piatra Craiului

geo-spatial.org mailing list
Salut,

În ce sistem de coordonate sunt următoarele: X = 53631; Y = 50500; Z = 1080 m, ținând cont că e localizarea dată pentru Peștera din Colțul Chiliilor din Masivul Piatra Craiului?
Aceste coordonate apar într-un articol despre fauna de nevertebrate din acest masiv. Sigur nu sunt Stereo 70 și nici nu pare greșeală de redactare.

Nae A., Vlaicu M., Popa I., Iavorschi V., Constantinescu T. & Nitzu E. 2005: First note on the /Invertebrate Fauna of Caves/ from the /Piatra Craiului National Park/.

Mersi anticipat,

Ciprian Samoilă

------------------------------------
Posted by: Ciprian Samoila <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
    https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

Re: coordonate pesteri Piatra Craiului

geo-spatial.org mailing list
Salut Ciprian,

Ma uit pe telefon si poate sa nu fiu foarte exact dar vezi aici cam penultimul post, scrie ceva de martasvely stereo 70
http://forum.softpedia.com/topic/397473-cum-aflu-locatia-unei-zone-avand-coordonatele-stereo-70/page__st__18

Trimis de pe iPhone

Pe 25 aug. 2016, la 22:32, Ciprian Samoila [hidden email] [geo-spatial] <[hidden email]> a scris:

> [...]
>
> Nae A., Vlaicu M., Popa I., Iavorschi V., Constantinescu T. & Nitzu E. 2005: First note on the /Invertebrate Fauna of Caves/ from the /Piatra Craiului National Park/.

Poţi intreba direct pe autorii articolului. Augustin Nae, Marius Vlaicu, Ionuţ Popa și Eugen Niţu lucrează la Institutul de Speologie. Iar Marius V. știe bine GIS.
Să ne transmiţi si nouă răspunsul.
Cele bune,Mihai Terente
------ Original message------From: Ciprian Samoila [hidden email] [geo-spatial]Date: Thu, 25 Aug 2016 22:37To: [hidden email];Cc: Subject:[geo-spatial] coordonate pesteri Piatra Craiului
[...]

Pulkovo 1942(58) / Gauss-Kruger zone 5, EPSG:3335

Completează cu 00 (2 zerouri) atât X -ul cât și Y-ul.

2016. 08.  25, csütörtök keltezéssel 22.32-kor Ciprian Samoila
[hidden email] [geo-spatial] ezt írta:

> [...]
>
> Nae A., Vlaicu M., Popa I., Iavorschi V., Constantinescu T. & Nitzu
> E. 2005: First note on the /Invertebrate Fauna of Caves/ from the

------------------------------------
Posted by: KOSZA Antal <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
    https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

Re: coordonate pesteri Piatra Craiului

geo-spatial.org mailing list
Am verificat și confirm că așa e.

Mulțumesc mult.

Ciprian

------------------------------------
Posted by: Ciprian Samoila <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
    https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

Re: coordonate pesteri Piatra Craiului

geo-spatial.org mailing list
Pentru noi profanii poti explica de ce sa adauge 00 pe x si y?

 Pentru cei care aceasta mica problema pare scrisa in turca si rezolvarea pare sa fie scoasa din maneca de niste magicieni ai proiectiilor tin sa adaug ca nu e nici o magie.
 O astfel de intrabare nu are raspuns, poate fi orice proiectie cu un shift de  X = 53631 si Y = 50500 metri fata de centrul declarat . Influenta lui Z este 0 in mai toate proiectiile standard. Este simplu o informatie incompleta a sursei initiale.
 Dupa cum se vede din harta de mai jos zona 5 nu acopera Bihorul unde este "Piatra Craiului".

 http://spatialreference.org/ref/epsg/28405/ http://spatialreference.org/ref/epsg/28405/

Re: coordonate pesteri Piatra Craiului

geo-spatial.org mailing list
Bună Ciprian,

Este zona Pietrei Craiului de lângă Zărnești și într-adevăr după ce am completat cu cele 2 zerouri și transformat în WGS84, coordonatele peșterilor pică unde trebuie.
Articolul de unde am luat coordonatele nu le prezenta corect.

Numai bine,

Ciprian Samoilă

On 2016-09-01 5:57 PM, [hidden email] [geo-spatial] wrote:

> [...]

------------------------------------
Posted by: Ciprian Samoila <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:

Bună tuturor,

Câteva explicații scurte:

De ce trebuie adăugat 00 la sfârșitul coordonatelor? Pentru că au fost
omise. Nu din greșeală, așa "e la modă" pe hărțile militare pt.
caroiajele kilometrice. E mai scurt, și mai puțin aglomerat. E adevărat
că de obicei se omite 3 zerouri, dar în cazul de față nu era adecvat.

Mai multe detalii pt. hărțile "americane"
http://education.usgs.gov/lessons/mapmargin.pdf
sau mai scurt:
http://education.usgs.gov/lessons/map_margins_2p.pdf

Câteva exemple:
https://www.lib.utexas.edu/maps/ams/balkans/txu-pclmaps-oclc-6510563-si
biu-r35.jpg

https://www.lib.utexas.edu/maps/ams/middle_danube/txu-pclmaps-oclc-6623
941-simleul-silvaniei.jpg  - aceasta pt. zona Bihorului

Dar și rușii fac la fel:

http://fs1.loadmap.net/download/7201609023/780596934/050k--l35-087-1.gi

Și hărțile militare românești sunt la fel, dar din păcate nu am link.

P.S.

Dacă nu era menționat Peștera din Colțul Chiliilor din Masivul Piatra
Craiului era fără speranță.

2016. 09.  2, péntek keltezéssel 18.44-kor Ciprian Samoila
> [...]

------------------------------------
Posted by: KOSZA Antal <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:

O recomandare pentru "profani": da un search pe google sa vezi unde e
(masivul) Piatra Craiului (fara ghilimele) si respectiv Coltul Chiliilor.
Sunt ceva pesteri si pe langa Zarnesti, se pare, nu doar in Bihor :)
La zerouri nu ma exprim, poate Antal raspunde...
Dar, ca geograf, nu m-am putut abtine... :)

[hidden email]>:

> [...]
> incompleta a sursei initiale.
> Dupa cum se vede din harta de mai jos zona 5 nu acopera Bihorul unde este

Exista doua "Piatra Craiului": o culme in Jud. BH (aprox. pe traseul DN
Cluj - Oradea) si un masiv muntos impartit intre jud. BV, AG si DB (nu sunt
sigura de ultumul). Coltul Chiliilor e un pinten in acesta din urma iar la
baza acestuia sunt niste mici grote (mai mult "abri"-uri) care erau
EXCELENTE ca adapost de ploaie pentru cei ce coborau dinspre creasta inspre
Zarnesti dar, bineinteles, au fost, dupa '89, confiscate de niste zarghiti
care acum mai iau SI salarii pt. asta, ca calugari!! >:

Coltul Chiliilor e cam la jumatatea distantei intre Zarnesti si Plaiul Foii
insa mai inspre masiv, ashaaa... ;)

Ciprian, daca ai nevoie de harta turistica, am sa caut sa vad daca o am
aici si incerc sa o scanez - iti e uitla la ceva? ;)

Codruta