QGIS+GRASS pentru Windows

Marius Jigmond
Acest mesaj e in legatura cu mesajul lui Florin la tutorialul
<http://http://earth.unibuc.ro/tutoriale/bazin-hidrografic-prin-QGIS-GRA\
SS>  ce l-am scris de curind.  Florin (dar si altii ar putea sa se
loveasca de aceeasi problema) a dat de niste probleme pe care le-a
descris aici
<http://earth.unibuc.ro/index.php?s=articole&id=152&display_type=comment\
s>  . Dupa ceva "sapaturi" am dat si de problema. Se pare ca ar fi o
problema cu felul in care QGIS este instalat in mod normal, si adica
intr-o cale cu spatii: C:\Program Files\Quantum GIS. Se pare ca ori
Python ori fisierele binare GRASS nu pot sa ruleze cind sint instalate
intr-o cale cu spatii. Solutia este urmatoarea (vreau sa precizez ca
aceasta solutie a fost verificata doar cu QGIS 0.9.1):
1. Dezinstalati QGIS
2. Reinstalati QGIS, dar de data aceasta precizati o cale fara spatii
(de exemplu C:\QuantumGIS)
3. Dupa instalare navigati in directorul QuantumGIS, gasiti fisierul
libgrass_gis.6.3.0RC3.dll, si faceti o noua copie a acestui fisier cu
numele libgrass_gis.6.3.cvs.dll (in acelasi director).
Gata. Acum veti putea rula comenzile in shell-ul GRASS. Bafta.
Daca aveti intrebari nu ezitati sa ma contactati.

Marius

Re: QGIS+GRASS pentru Windows

Florin Iosub
Multumesc pentru raspuns, acum merge, insa bazinele delimitate nu
arata cum trebuie. De asemenea in momentul in care incerc sa
convertesc fisierul raster in fisier vector imi da urmatoarea eroare:
"Cannot select attributes from table 'bazine'". Am facut si cateva
print screen-uri pe care le voi pune in sectiunea files sa vezi despre
ce e vorba.

Florin Iosub.

Re: QGIS+GRASS pentru Windows

Marius Jigmond
Din cite am vazut eu in imaginile tale, se pare c-ai uitat sa setezi
regiunea de interes. Extinderea rasterului 'bazine' e complet diferita
de extinderea DEM-ului. Seteaza regiunea de interes folosind butonul
din tab-ul Browser. Pe urma ruleaza din nou comanda r.watershed. Cind
vei transforma rasterul obtinut intr-un vector, totul ar trebui sa
mearga fara probleme. Cind o sa incarci vectorul vei primi din nou
mesajul acela (este doar o avertizare, nu eroare) care nu stiu de ce
se plinge. Tabela de date arata in regula. Ca referinta, extinderea
DEM-ului la mine (la tine ar trebui sa fie la fel) este: N=576113,
S=538033, E=385310, W=345950, deci rasterele derivate din DEM trebuie
sa aiba aceeasi extindere. Incearca, si spune-ne daca mai ai probleme.

Marius

--- In [hidden email], "florin.iosub" <florin.iosub@...>
wrote:

> [...]
> "Cannot select attributes from table 'bazine'". Am facut si cateva
> print screen-uri pe care le voi pune in sectiunea files sa vezi despre

Am incercat iar sa urmezi pasii tutorialului tinand cont de
indicatiile tale si acum a mers. Mersi.
Florin.