Portable GIS

codrina-maria ilie
 http://gislounge.com/portable-gis/

Re: {Disarmed} Portable GIS

dragos.gaitanaru
> Foarte interesant,

  Pentru cei interesati pachetul contine:
 - Desktop GIS packages GRASS (windows native version 6.3: does not need
cygwin), QGIS (version 0.10 with GRASS plugin) and gvSIG (version 1.1),
  - FWTools (GDAL and OGR toolkit, version 2.10)
  - XAMPPlite (Apache2/MySQL5/Php5),
  - PostgreSQL (version 8.2)/Postgis (version 1.1),
  - Mapserver, OpenLayers, Tilecache, Featureserver, and Geoserver web
applications.

 Pentru mai multe info :
http://www.archaeogeek.com/blog/portable-gis/

Si download:

http://www.archaeogeek.com/download.php

 Dragos Gaitanaru

 http://gislounge.com/portable-gis/

Re: {Disarmed} Portable GIS

Ion Nedelcu
Stimati colegi,

vreau sa va semnalez si eu ceva foaaaaarte interesant:

http://landsat.usgs.gov/products_data_at_no_charge.php

sper sa va bucurati si voi la fel de mult ca si mine

sa fiti iubiti!

------------------
Ion Nedelcu
Research Engineer
Romanian Space Agency
tel. +40 21 316 87 22 fax +40 21 312 88 04
[hidden email], www.rosa.ro

[hidden email], www.rosa.ro

Re: {Disarmed} Portable GIS

Balint Cristian
On Thursday 29 May 2008 07:00:38 pm Ion Nedelcu wrote:
> Stimati colegi,
>
> vreau sa va semnalez si eu ceva foaaaaarte interesant:
>
> http://landsat.usgs.gov/products_data_at_no_charge.php

Minunat !

Vazustem acu' 3 luni stirea cum ca va fi free, dar
nu prea credeam ca asa repede o vor face, am si
uitat de ei.

 Se pot extrage DEM (in .ro MDT) prin stereosubstitutie cumva din ele ?

/cristi

Re: {Disarmed} Portable GIS

Ion Nedelcu
am fost si eu intr-adevar surpins. tocmai ma uitam sa cumpar niste
poze. articolul tehnic (e un link micut catre un pdf) e datat 21
aprilie 2008.
referitor la intrebarea ta .. Landsat nu prea a fost gandit pentru a
fi exploatat in aceasta directie - adica stereorestitutie. se poate
incerca, totusi. exista si 'martori' ca se poate: http://www.pcigeomatics.com/services/support_center/tech_papers/symposium_paper2.pdf
in sensul asta, problemele se vor rezolva in mare masura atunci cand
se va lansa si incheia misiunea Tandem-X, adica doua instrumente
similare celui care e acum pe Terra SAR-X. pt curiosi: http://www.dlr.de/hr/desktopdefault.aspx/tabid-2317//3669_read-5488/
. Oricum, pana atunci exista SRTM de care cred ca a auzit toata lumea
si care e un produs destul de bun ..

On May 29, 2008, at 7:54 PM, Balint Cristian wrote:

> [...]
> uitat de ei.
>
> Se pot extrage DEM (in .ro MDT) prin stereosubstitutie cumva din ele ?

Re: {Disarmed} Portable GIS

Balint Cristian

> [...]
> http://www.dlr.de/hr/desktopdefault.aspx/tabid-2317//3669_read-5488/
> . Oricum, pana atunci exista SRTM de care cred ca a auzit toata lumea

 Multumesc mult pentru lamurire, si documentele postate !
Am sa investigez, daca reusesc ceva bun voi posta.

Cu respect,
cristian.

Re: {Disarmed} Portable GIS

Cristian Flueraru
Veste buna intr-adevar :)
Cu toate acestea, mai avem de asteptat putin, pana sa putem lua gratis
datele:

*"The full archive of historical Landsat 7 ETM+ data acquired by the USGS
since launch in 1999 will become available for
selection and downloading by the end of September 2008. At that time, all
Landsat 7 data purchasing options from the USGS, wherein users pay for
on-demand processing to various parameters will be discontinued.

By the end of December of 2008, both incoming Landsat 5 Thematic Mapper (TM)
data and all Landsat 5 TM data acquired by the USGS since launch (1984) will
become available, with all Landsat 4 TM (1982-1985) and Landsat 1-5
Multi-Spectral Scanner (MSS) (1972-1994) data becoming available by the end
of January 2009. All Landsat data purchasing options from the USGS will be
discontinued by February 2009, once the entire Landsat archive can be
accessed at no charge."

*Am aruncat si o privire @Earth Explorer pentru a vedea cam ce ar fi
disponibil pentru perioada "contemporana" sa ii spunem (dupa 2003 mai
precis). Inainte de toate, se pare ca exista o limitare:
*
All Landsat 7 ETM+ scenes acquired after July 14, 2003 were collected
in SLC-off
mode <#>.

Landsat 7 ETM+ scenes acquired from 5/31/03 - 7/14/03 and 9/3/03 - 9/17/03
are not available.

On April 1, 2007, the Landsat 7 mission began imaging in Bumper Mode due to
a predictable physical wear of the mirror bumpers mounted within the
Enhanced Thematic Mapper Plus (ETM+) imaging system.
*
[cate ceva despre produsele SLC-off
http://landsat.usgs.gov/products_slcoffdataproducts.php
respectiv samplesuri
http://landsat.usgs.gov/products_sample_products.php]*

*Apoi, pentru intregul teritoriu al Romaniei nu sunt disponibile in
intervalul mai sus amintit decat 10 scene. [Dupa cum am zis, vorbesc despre
setul de date L7 SLC-off.]. Dintre acestea numai 3 au cloud cover sub 5%,
data de achizitie fiind ianuarie sau aprilie.

Cristi

2008/5/29 Balint Cristian <[hidden email]>:

> [...]
>
> Multumesc mult pentru lamurire, si documentele postate !
> Am sa investigez, daca reusesc ceva bun voi posta.

Re: {Disarmed} Portable GIS

Ion Nedelcu
eu, pe scurt, am inteles ca, incepand din ianuarie 2009, cam to ce
exista va fi disponibil gratuit. treaba cu SLC-off e 'known-issue'.
este legat de 'defectarea' de care a vorbit toata lumea la un moment
dat si este unul din motivele pentru care 'traditia' de actualizare a
datelor CORINE nu a mai fost continuata folosind Landsat (chiar in
acest moment se lucreaza la actualizare folosind SPOT, IRS etc; in
unele tari actualizarea s-a si terminat).

On May 30, 2008, at 2:31 PM, Cristian Flueraru wrote:

> [...]
> sub 5%,
> data de achizitie fiind ianuarie sau aprilie.

Re: {Disarmed} Portable GIS

Cristian Flueraru
"*Cam tot ce exista la ei*", adica, pentru intervalul 2003-2007 (seria de
imagini SLC-off cu defectul binecunoscut) 10 imagini pe toata Romania, din
care 3 cu cloud cover < 5%. Cel putin asta asta intelesei eu.

Am refacut cautarea incluzand si colectiile MSS, TM si ETM+ (SLC-on). Au
iesit cate 10 imagini/categorie la nivel de Romania:
-10 MSS (o singura scena cu CC =~ 10%)
-10 TM
-10 ETM+ SLC-on.

Am obtinut rezultatele astea folosind Earth Explorer ca motor de cautare si
"Romania" ca AOI. Sper sa nu fie vreo greseala la mine :)

Ce vroiam sa spun pana la urma este ca demersul acesta nu va furniza zeci de
scene pentru diferitele zone de interes din tara, ci doar cateva imagini in
plus fata de cele disponibile deja via GLCF.

Cristi