Linux distro si UNM Mapserver, GRASS etc.

Linux distro si UNM Mapserver, GRASS etc.

transylvaniasan
Salutare,

Sunt pe punctul de a inchiria un server dedicat si trebuie sa aleg intre doua distributii Linux (Fedora Core 6, sau SuSe Linux 10.2). Care distributie Linux este mai potrivita pentru compilarea/installarea si rularea UNM Mapserver, GRASS, GMT etc.? A folosit cineva aceaste combinatii si poate sa destainuie din experienta personala? Sau nu conteaza?

Sunt curios sa aud opiniile voastre,
Adorian

Re: Linux distro si UNM Mapserver, GRASS etc.

Marius Jigmond
Am folosit Fedora pentru o vreme destul de buna. Distributia e destul
de buna si are in spate o comunitate destul de mare. Mi se pare ciudat
ca firma care ofera server-ul foloseste FC6, deorece nu mai are suport
pentru updates din decembrie din cite stiu eu. De obicei gasesti
pachete gata compilate, iar pentru care nu gasesti e destul de usor sa
le compilezi. Eu zic ca mai intii sa cauti pachetele binare pentru
fiecare dintre distributii si vezi pentru care le gasesti mai usor. O
alta problema ar fi vechimea pachetelor binare. Daca vrei versiuni
noi, va trebui sa le compilezi. Din pacate nu ma pot pronunta in
legatura cu SuSe. Ideal ar fi sa gasesti o solutie Debian sau Ubuntu
LTS care au suport mult mai lung. Daca ai intrebari specifice legate
de FC trimite-mi un mesaj.

mj

http://mybiosis.org
> [my Nature Project - Romanian Species Information Center]
> http://mybiosis.org/nature/portal.php?pagename=adorian CV

Re: Linux distro si UNM Mapserver, GRASS etc.

transylvaniasan
Salut mj,

Multumesc pentru raspuns si oferta de a ma sprijini cu un sfat.
Pana la urma tintesc spre un alt provider si merg pe openSUSE 10.2. O
combinatie fericita cred pt ca e aceeasi platforma Linux pe care o am
instalata local.

Am intrat (20080207) in pagina download a UNM Mapserver am gasit
urmatoarele:
<b>Varianta surse</b> pt compilat 5.0.2
<b>Variante RPM</b> care dupa cate inteleg se opesc la fedora 4
<b>FGS Linux Installer</b> care de asemenea a fost testat pe
urmatoarele platforme "vechi"  Redhat 8, 9, Fedora Core 1, 2, 3,
RedHat Enterprise 3, Debian, Gentoo, Suse 8, Ubuntu. Cateva
distributii nu au versiune  ceea ce este ambiguu.

In interpretarea mea si daca ma uit in locul in care trebuie, ramane
doar varianta instalare librarii manual si compilare mapserver
indiferent de distributiile oferite (?) <smiley
image='smiley_beam.gif' text=':-)' /> daca mai exista si alte resurse
care au binare/installere pt UNM Mapserver <i>please let me know</i>.

Thanx,
Adorian