Quantcast

Intrebare privind QGIS si MS SQL

geo-spatial.org mailing list
Salutare,
Am conectat QGIS la o baza de date MS SQL, editez atribute, creez geometrii, etc., totul bine, pana in momentul in care incerc sa salvez si imi da crash. De exemplu, updatez atributele, am crash, fac 2-3 geometrii, la fel. Un coleg de-al meu s-a conectat la aceeasi BD, ii da cam aceleasi crash-uri ca si mie. Eu folosesc 2.18 Las Palmas, el foloseste 2.16 Nodebo. Ma gandesc ca nu asta ar fi problema ci pe undeva la baza de date?!?Sau poate conectarea la MS SQL nu ar fi cea mai buna metoda, si sa incerc altfel? Eventual PostgreSQL, mediul nativ QGIS desi nu as vrea.Ce solutie imi recomandati?
Multumesc anticipat!
----------------------------
Mihai Cosmin
email: [hidden email]

Re: Intrebare privind QGIS si MS SQL

geo-spatial.org mailing list
Salut,

Din proprie experienta iti recomand următoarea varianta:
Foloseste PostgresSQL, creaza DB si totodata creaza extensia postgis pentru baza de date respectiva, innainte de a popula baza de date (SQL command: Create extension postgis).In functie de formatul pe care il ai pentru datele care vrei sa le stochezi in DB iti recomand 2 variante:   1. Foloseste DB Manager plugin pentru a importa CSV sau alte formate spatiale acceptate de QGIS in baza de date creata in PostgreSQL,
   2. Foloseste OSGeo4w Shell (similar cu Commander window - ar trebui sa fie instalat o data cu QGIS)  si foloseste GDAL pentru a incarca fisierul in cazul in care e SHP ( in varianta asta vei avea un render foarte bun la datele spatiale in QGIS, si descreste utilizarea de resurse) - Asigurate ca esti admin user pe DB sau ca ai drepturi de read/write,  ca sa poti connecta baza de date in QGIS si sa faci modificari la aceasta.
De indata ce ai baza de date creata, adauga PostGIS layer in QGIS si incearca sa reproduci ceea ce ai incercat sa faci initial.
Sper sa fie de ajutor.

Vezi PostgreSQL / PostGIS    pentru sintaxa completa
http://gis.stackexchange.com/questions/195172/import-a-shapefile-to-postgis-with-ogr2ogr-gives-unable-to-open-datasource

Cu respect,Ioana Muresan

Mihai Cosmin
email: [hidden email]

Re: Intrebare privind QGIS si MS SQL

geo-spatial.org mailing list
Multumesc pentru info. Cam asta era si alternativa mea. Deci sa incerc sa folosesc postgresql si postgis.
Tabele de atribute textuale am importat, ramane aa import geometriile.

Multumesc frumos,
Mihai

Trimis de pe iPhone

Pe 16 nov. 2016, la 20:39, Muresan Ioana Maria [hidden email] [geo-spatial] <[hidden email]> a scris: