Hartă COVID19

Vasile Crăciunescu
Administrator
Dragi colegi,

Urmare a unei inițiative pornite pe canalul nostru de Slack, sub umbrela
geo-spatial.org, s-a dezvoltat o aplicație ce spațializează informațiile
cu privire la cazurile de COVID19 de pe teritoriul României [1]. Deși am
fost în contact, la cel mai înalt nivel, cu Ministerul Sănătății pentru
a avea date structurate, printr-un API pe care ne-am oferit să-l
dezvoltăm singuri, pînă la ora asta, nu avem vreo garanție că se va
întîmpla ceva. Viața. Facem treburile cu propriile puteri. Iar, la cum a
arătat ziua de azi, e clar că lucrurile se vor agrava. De aceea, este
posibil ca în zilele următoare să revenim aici cu rugămintea de a
contribui pentru a ține statistica cazurilor la zi.

Aveți grijă de voi,
Vasile

[1] https://covid19.geo-spatial.org/
[2]
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YxwFui0_HdcCT5ej6TuXACUUk42sButQfC563m0aPlQ/edit#gid=0

Posted by: Vasile Craciunescu <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
    https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

Re: Hartă COVID19

arininfo
Foarte utila mi-a fost harta, multumesc! :)

O observatie: pana ieri au fost inregistrate 2 vindecari la Braila, azi au
disparut. De ce? au murit vindecatii? >:)

Codruta

On Sat, Mar 14, 2020 at 2:31 AM Vasile Craciunescu [hidden email]
[geo-spatial] <[hidden email]> wrote:

> [...]
> posibil ca în zilele următoare să revenim aici cu rugămintea de a
> contribui pentru a ține statistica cazurilor la zi.

Re: Hartă COVID19

Torok Zsolt
La județul Timis scrie:- cazuri confirmate: 23- cazuri vindecate: 55Trebuie o altă formulare (sau ceva adăugire de precizări) măcar la categoria "cazuri confirmate"... deoarece din expresiile actuale s-ar putea trage și concluzia că au fost mai mulți vindecat decât bolnavi.(sau eventual că din cei 55 vindecați: 23 s-au vindecat de COVID, restul de 32 s-au vindecat de alte boli...)/
P.S. Doar ca exemplu, ceva de genul:a) total cazuri confirmate: x, din care:
b) cazuri vindecate: yc) cazuri confirmate aflate încă sub tratament / terapie: zd) decedați: w

Desigur: x = y + z + w

* - în loc de " aflate încă sub tratament / terapie" trebuie să existe ceva expresie medicală mai scurtă (majoritatea oamenilor obosește dacă trebuie să citească mai mult de 4 cuvinte)

Dr. Zsolt C. TÖRÖK
("Co-operation is my middle name")

The information is intended for the addressee and may contain confidential and/or privileged material. If you receive this in error please delete the material and contact the sender. Thank you.

[...]

Vasile Crăciunescu-2
Bună Codruța,

E adevărat ce zici. Autorităție au schimbat modul de raportare. Acum indică
spitalul de unde au fost externați, nu de unde sînt cazurile. Pentru că și
la cazurile normale raportarea este foarte deficitară, am ales să
reprezentăm și noi externările, așa cum le raportează autoritățile.

Cele bune,
Vasile

On Mon, Mar 30, 2020 at 2:42 PM arin [hidden email] [geo-spatial] <
[hidden email]> wrote:

> Foarte utila mi-a fost harta, multumesc! :)
>
> O observatie: pana ieri au fost inregistrate 2 vindecari la Braila, azi au
> disparut. De ce? au murit vindecatii? >:)
>
> Codruta

Re: Hartă COVID19

arininfo
Nu stiu daca am inteles bine. Adica i-au dus in alt oras si i-au externat
de acolo?

Codruta

On Mon, Mar 30, 2020 at 3:25 PM Vasile Crăciunescu
wrote:

> [...]
> că și la cazurile normale raportarea este foarte deficitară, am ales să
> reprezentăm și noi externările, așa cum le raportează autoritățile.

Re: Hartă COVID19

Vasile Crăciunescu-2
Da.

-Vasile

On Mon, Mar 30, 2020 at 5:10 PM arin [hidden email] [geo-spatial] <
[hidden email]> wrote:

> [...]
>
> Codruta
>

> On Mon, Mar 30, 2020 at 3:25 PM Vasile Crăciunescu
> [hidden email] [geo-spatial] <[hidden email]>

Re: Hartă COVID19

arininfo
Pai nu e ok modul de raportare! Distorsioneaza datele!

La mine, d.ex., sunt raportati in clipa asta 10 infectati, o vindecare si
nici un deces; cine se uita, zice "9 infectati in prezent, doar un
vindecat".

Pe cand, in realitate, sunt CEL PUTIN 3 vindecati (poate or fi chiar mai
multi?) si habar nu am daca exista sau nu decese dintre cei infectati!
Adica, in prezent, sunt cel mult 7 infectati (poate doar 4? ca primii se
poate ori sa fi murit ori sa se fi vindecat prin alta
parte).

Nu POTI tu, Ministeru' lu' Peshte (sau cine da datele astea) sa pretinzi ca
e "statistica" o chestie facuta cu date din categorii
diferite!

Codruta

On Mon, Mar 30, 2020 at 7:01 PM Vasile Crăciunescu
wrote:

> Da.
>
> -Vasile

Re: Hartă COVID19

arininfo
Ce e cu harta? Nu se mai vede  numarul de cazuri samd., cand mergi pe
judet!