Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

Benedic Codrut George
Buna ziua!

In QGIS daca vreau sa adaug latitudinea / longitudinea punctelor in grade
(format DMS cum apare), ce format trebuie sa aiba fisierul CSV. Incerc sa
import, dar nu recunoaste formatul.

Si fara N, W in formatul fisierului csv, strict numarul, imi ia valorile,
dar imi pune in alta parte punctele (nu le duce pe coordonate).

Practic recunoaste coordonatele in metri, nu in grade. Eu am setat excel-ul
ca in loc de virgula sa afiseze punct (dar in mod normal n-ar trebui sa fie
problema de la asta). Am instalat QGIS 2.4.0 (la alte versiuni mai noi imi
da eroare cu dll).

Multumesc!

Re: Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

ardelean sandu
In general, fișierele de tip Csv ,Txt, dbf, etc, nu conțin explicit
informatii  cu privire la georeferentiere.
Trebuie sa interveniți dvs ,funcție de aplicația GIS pe care o utilizați,
ca aceste date
sa ajungă spațializate.

Pe 27 dec. 2017 5:35 p.m., "Benedic Codrut George [hidden email]
[geo-spatial]" <[hidden email]> a scris:

[...]

Laurentiu Luca
Formatul care a mers la mine este "gg mm ss,gg mm ss" (cu spatiu intre
ele). Cand adaug fisierul csv folosesc Add delimited text layer, bifez DMS
coordinates si selectez campurile pt x (longitudinea si y (latitudinea).
Apoi Layer CRS trebuie pus WGS 84 (EPSG:4326)

Pe 27 decembrie 2017, 17:34, Benedic Codrut George [hidden email]

Laurențiu Luca

Re: Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

Benedic Codrut George
Nu da bine. Caut pe internet si nu gasesc cum se pot introduce in QGIS
puncte pentru care se stiu coordonatele geografice. Nu optiunea delimited
text, prin import de csv, afiseaza coordonatele in metri.

Concret ma intereseaza daca am un punct care are coordonatele geografice
(sistemul de proiectie nu are importanta):

Latitudinea

40 grade 50 minute 0 secunde

Longitudinea

25 grade 83 minute 72 secunde

cum fac sa introduc acest punct in QGIS?

Multumesc!

[geo-spatial] <[hidden email]>:

> [...]
>>

> --
> Laurențiu Luca

Re: Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

Codrut,

Mie imi merge cu add delimited text, cu formatul amintit anterior (gg mm
ss, gg mm ss) iar apoi schimb CRS-ul in WGS 84 (EPSG:4326). CRS-ul asta e
cheia, cu alt CRS, chiar WGS 84 Pseudo Mercator nu merge.
Punctul din exemplul tau nu merge pentru ca "Longitudinea 25 grade 83
minute 72 secunde" nu e corecta; DMS trebuie să contina minute si secunde
cu valori pana in 60.
Eu am incercat cu punctul lat. 45 00 00, long. 25 00 00 si a mers, il pune
undeva pe langa Pitesti.

Pe 28 decembrie 2017, 12:28, Benedic Codrut George [hidden email]

Laurențiu Luca

Re: Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

Benedic Codrut George
Da. Am gresit eu. Este 25 50 13.98 coordonata pentru longitudine. Gresisem
pentru ca ma uitasem la valoarea in grade.

Dar tot nu da. Mie imi cere sistemul de proiectie dupa ce introduc csv-ul.
Si selectez World_Stereographic (EPSG: 54026). Inainte de asta nu aleg nici
un sistem de referinta. Si in loc sa imi duca in Romania, ca si coordonate
geografice, mi le arunca in alta parte, ca si cum ar fi metri, nu grade,
minute, secunde.
Am introdus in formatul acesta. Si pentru x am bifat Longit si y Latitd.
Imi afiseaza punctele in alta parte fata de teritoriul Romaniei (vede
latit: 25.838 si longit: 44.824) si le reprezinta sub forma de patrat, desi
forma ar fi de dreptunghi.

ID_Punct Latitud Longitud
1 N44d50'00.000 E25d50'13.980
2 N44d50'00.000 E26d50'13.980
3 N45d50'00.000 E25d50'13.980
4 N45d50'00.000 E26d50'13.980

[geo-spatial] <[hidden email]>:

> [...]
>>>

> --
> Laurențiu Luca

Re: Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

Kosza Antal
Poți încerca cu https://plugins.qgis.org/plugins/latlontools/

A következőt írta ekkor: 2017. december 28., csütörtök 12:28:21 EET

> [...]
>
> Longitudinea
>
> 25 grade 83 minute 72 secunde
>
> cum fac sa introduc acest punct in QGIS?

------------------------------------
Posted by: Kosza Antal <[hidden email]>

<*> Your use of Yahoo Groups is subject to:
    https://info.yahoo.com/legal/us/yahoo/utos/terms/

Re: Format fisier csv pentru introducere lat / long in QGIS

Laurentiu Luca
Asa arata punctele la mine in notepad:

long,lat
25 50 13.980,44 50 00
26 50 13.980,44 50 00
25 50 13.980,45 50 00
26 50 13.980,45 50 00

Asta il poti salva ca txt sau csv, apoi Add delimited text, bifezi dms,
bifezi first record has field names (sa stie ca long, lat sunt capat de
tabel) apoi x-long, y-lat si ok.
Dupa ce l-a adaugat sau cand ti-l cere, Set Layer CRS - WGS 84 (EPSG:4326)
foloseste-l pe asta si nu World_Stereographic (EPSG: 54026) si vezi daca
merge asa. La mine sunt in Romania punctele (in Covasna, Vrancea, Buzau si
Prahova) si descriu un dreptunghi. Eu folosesc QGIS 2.14.12, dar cred ca ar
trebui sa mearga si la tine daca pui CRS-ul 4326.

Pe 28 decembrie 2017, 13:47, Benedic Codrut George [hidden email]

--
Laurențiu Luca