Creare profile

Mihai C.
Buna seara,

am nevoie sa realizez niste profile, care sa imi dea xyz-urile
punctelor de pe acestea. Cu ce pot face asa ceva? Ce program imi
permite acest lucru?

As dori sa stiu daca exista o modalitate prin care sa "customizez"
aceste fisiere ascii continand xyz-urile punctelor, prin adaugarea de
linii standard, a cateorva parametri, etc.

Multumesc anticipat,
Mihai

Re: Creare profile

Florin Iosub
Pentru ArcGis este un script care extrage din DTM profile. Scriptul se numeste Easy Profiler http://arcscripts.esri.com/details.asp?dbid=11606. De asemenea mai poti extrage profile si cu programul Saga, acesta este un software free.

Re: Creare profile

Mihai C.
Mersi. Ceva similar, dar care sa functioneze cu ArcGIS 9.1 exista?

[...]

M. Terente
2008/5/31 Mihai C. <[hidden email]>:
> Mersi. Ceva similar, dar care sa functioneze cu ArcGIS 9.1 exista?

În ArcGIS profilele se realizează cu extensia 3D Analyst pe seturi de
date raster (DEM-uri, dacă vrei profile topografice). Desenzi o linie,
dreapta sau franta, si obtii un grafic in care iti arata cum variaza
altitudinea cu distanta in lungul acelei linii. Pe abscisa iti da
distanta in metri pornind din punctul de plecare al profilului. Nu
prea inteleg insa la ce iti trebuie coordonatele X si Y pentru fiecare
punct de pe linia profilului. Printr-un profil eu inteleg un grafic in
2 dimensiuni, distanta vs parametrul masurat. Eventual coordonatele
capetelor profilului si ale punctelor in care se schimba directia, pe
care le poti lua direct daca lucrezi georeferentiat.

Poţi exporta sursa graficului în diverse formate, inclusiv .xls şi
.txt (valori separate prin tab), dar ti se ofera doar doua coloane, cu
date pentru cele doua axe ale profilului: distanta si altitudinea. Nu
ti se marcheaza insa in nici un fel punctele in care linia profilului
isi schimba directia, ar trebuie sa le calculezi tu masurand lungimile
fiecarui segment.

Gaseste detaliile in Help-ul ArcGIS, trebuie sa ai extensia instalata
si activata (Tools>Extensions si bifezi in casuta din dreptul 3D
Analyst) si apoi toate butoanele sunt pe toolbar-ul 3D Analyst (pe
care il activezi din View>Toolbars>3D Analyst).

Succes!

Mihai Terente

    mailto:[hidden email]
    mailto:[hidden email]

    http://docs.yahoo.com/info/terms/

Re: Creare profile

Florin Iosub
Scriptul respectiv este si pt Arcgis 9.1.