ALOS Global DSM

geo-spatial.org mailing list
In sfarsit e disponibil si pentru Europa de Est. Sunt destul de multe zone cu nodata din cauza acoperirii cu nori. Downloading-ul necesita inregistrare, utilizarea e conditionata doar de mentionarea clara a sursei de date.

 ALOS Global Digital Surface Model "ALOS World 3D - 30m" (AW3D30) http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/aw3d30/index.htm

 http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/aw3d30/index.htm

 ALOS Global Digital Surface Model "ALOS World 3D - ... http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/aw3d30/index.htm Observed images, research and application examples using ALOS (PRISM, AVNIR-2 and PALSAR) and ALOS-2 (PALSAR-2).

 View on www.eorc.jaxa.jp http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/aw3d30/index.htm
 Preview by Yahoo

 Spor la comparat cu SRTM si ASTER! (Am downloadat 2 careuri - si  in mod suprinzator seamana la valori mai mult cu SRTM-ul).

 O zi frumoasa,
 Radu Jucan

Re: ALOS Global DSM

geo-spatial.org mailing list
Multumim pentru informatie.
 Refereritor la acest paragraf  "Am downloadat 2 careuri - si  in mod suprinzator seamana la valori mai mult cu SRTM-ul"

 Poti sa ne spui de ce e surprinzator ca seamana cu SRTM-ul? Nu aveai încredere ca o sa semene?

Re: ALOS Global DSM

geo-spatial.org mailing list
Salut Ciprian. Afirmatia mea anterioara nu s-a vrut a fi o constatare generalizatoare. Analizasem relativ recent un bazin hidrografic unde, intre altele, am marcat zonele cu diferente semnificative intre modelele ASTER si SRTM. Incarcand datele ALOS, primul lucru facut a fost sa vad care sunt valorile in zonele respective si am constatat ca sunt mai apropiate de valorile SRTM.

 De fapt, fisierele quality assurance info ale ALOS contin statistica care confirma ca valorile (cel putin in cazul celor 2 careuri) sunt mai apropiate de SRTM si nu de ASTER.
 O zi frumoasa,
 Radu Jucan

Re: ALOS Global DSM

geo-spatial.org mailing list
Nu e cumva legat de faptul ca sunt făcute de doua instrumente care funcționează pe același principiu? Ambele topografii sunt derivate din SAR (Synthetic Aperture Radar)
 ASTER=GDEM este derivat din imagini și e regula cu datele stereo sa aibă mari probleme la suprafețe cu "topografie" plata (tocmai unde ai raportat probleme). Situația se inversează în zone muntoase unde SAR da rateuri mari în zone în care semnalul se reflecta pe direcții care nu mai ajung înapoi la antena și mulți versanți de munți rămân neacoperiți. Daca cele doua instrumente au direcții diverse de observare se pot complementa pentru a acoperi aceste zone de umbra.
 O seara buna!

Re: ALOS Global DSM

geo-spatial.org mailing list
ALOS nu e produs SAR. E din imagini stereo, exact ca si ASTER. De aceea m-am declarat surprins cand am observat o mai mare apropiere de SRTM. Dar sigur, nu e cazul sa generalizez doar pe baza unor observatii punctuale din 2 careuri. O zi frumoasa,
 Radu Jucan

Re: ALOS Global DSM

geo-spatial.org mailing list
ALOS are si un SAR la bord. Din cate stiu combina datele pentru DTM-ul final.

About ALOS - PALSAR http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/about/palsar.htm

 http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/about/palsar.htm

 About ALOS - PALSAR http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/about/palsar.htm Observed images, research and application examples using ALOS (PRISM, AVNIR-2 and PALSAR) and ALOS-2 (PALSAR-2).

 View on www.eorc.jaxa.jp http://www.eorc.jaxa.jp/ALOS/en/about/palsar.htm
 Preview by Yahoo

Re: ALOS Global DSM

geo-spatial.org mailing list
Bună,

 Pentru clarificari, e bine de stiut că ALOS are la bord două instrumente: PRISM - pentru stereo, PALSAR pentru înregistrări SAR. Conform informațiilor despre ALOS Global DSM, acesta a fost obținut din PRISM, așadar nu sunt imagini SAR. :) E interesantă comparația cu SRTM, dar așa cum preciza și Radu, nu poți generaliza după două scene.

 Zi faină,
 Cristina